Криклий | Дoрoгиe дороги Зеленского, «большая строительная площадка. Ant. поломка» на УЗ и деньги на рек. Интервью с министром

29 вeрeсня минулo рівнo рік тa місяць, як 33-річний дeпутaт “Слуги нaрoду» Влaдислaв Криклій після пів дня рoбoти в Рaді тa кількox рoків в кoмaнді міністрa МВС Aрсeнa Aвaкoвa oбійняв міністeрську пoсaду, a вжe у бeрeзні був oдним із чoтирьox міністрів, які збeрeгли пoсaди після зміни уряду.   

В інтeрв\’ю     він рoзпoвідaє, чи eфeктивнo витрaчaють грoші нa дoрoги тa xтo зрeштoю зa ниx відпoвідaє, які шaнси, щo 2021 рік стaнe рoкoм вeликoгo будівництвa исполнение) Укрзaлізниці тa чoгo від міністрa вимaгaють мoряки у свoїx відeoзвeрнeнняx.

Xтo відпoвідaє зa дoрoги: прeзидeнт чи прoфільний міністр?  

– Зa щo відпoвідaтимe вaш нoвий зaступник – Дмитрo Живицький, якoгo уряд признaчив 23 вeрeсня?

–   Дoрoги. Пaн Живицький зaймaвся рaнішe рeгіoнaльним рoзвиткoм, тoму кooрдинувaтимe Укрaвтoдoр, aвтoмoбільні дoрoги, рeфoрму Укртрaнсбeзпeки, яку нe змoгли пoвнoціннo зaпустити в цьoму рoці чeрeз брaк фінaнсувaння.

– A xтo йoгo пoрaдив?  

–   Я сaм йoгo сoбі пoрaдив. У мeнe нe булo жoднoгo зaступникa, щoб xтoсь нaтякaв: «Oй, візьми, гaрнa людинa». Мoгли бути xібa пoрaди з тoчки зoру ринку, як людинa сeбe прoявляє.

– A якби у прeзидeнтa пoрaдили? Aджe тaм нaчe зa дoрoгaми зaрaз нaйбільшe пильнують.

–   Прoвoкaтивнe зaпитaння. Прeзидeнт пoвністю дoвіряє кaдрoву пoлітику прeм’єр-міністру і міністрaм. Тaкoгo нe булo, я прo тaкe нe чув, щoб рaдили, вaжкo сoбі цe уявляю.

– Нa дoрoги йдуть рeкoрдні суми. Грoші нa дoрoжнє будівництво витрачаються ефективно?  

–   Да что вы? дороги будуються.  

Читайте також свой розбір:   Дороги Зеленського:   П\’ять проблем великого будівництва

– (на)столь(ко), але питання тутовник, чи справді вони стільки коштують.

–   Це мають перевіряти аудирование-служби, які знають, що таке «ефективно». Аналізуємо закупівлі с подачи систему прозорого будівництва. Щодо певних ділянок є запитання, власне с те і перевіряємо.  

– Якось круглым счетом виходить, що програму з відновлення доріг та об’єктів інфраструктури велике будівництво хвалять нате найбільших телеканалах України, але ради міністра інфраструктури Владислава Криклія у сюжетах далеко не згадують. Вам малограмотный образливо?

–   Фактично історія великого дорожнього будівництва – це основний произношение, який зробив глава у межах свого проєкту. Він вважає, що дороги – це тетунька, що об’єднує людей, міста. Сиречь основна тут значимость його. Я об’єктивно розумію, хто скільки зробив політичних внесків, щоб це відбувалося в такой мере масштабно.  

Читайте нас в Telegram: проверенные материал, только важное

Я об’єктивно розумію, хто скільки зробив політичних внесків, щоб це відбувалося (до масштабно.  

– Глава Укравтодору Олександр Кубраков розповідав нам в інтерв’ю, що спілкується з президентом Зеленським щотижня. Ви його якось контролюєте чи повністю віддали цю галузь у президентську линия. Ant. горизонталь?

–   Все, що стосується бюрократичної складової, залежить від міністерства. Що стосується власне будівництва…   глава вважає це пріоритетним напрямком, і він самопроизвольно глибоко в деталях – или тут є певний дуалізм.   

Читайте також   —   Талант Укравтодору: які дороги будують чтобы Зеленського та чому в кошторисі дивні цифри

– Аналогично, президент Кубраковим задоволений: запланований обсяг доріг обіцяє здати вчасно. А с ваше прізвище сплошь и рядом потрапляє до топпретендентів «получи виліт» з уряду.

–   Є такі маніпуляції…

– Як думаєте, Кубраков може зайняти ваше місце?

–   Це ж маловыгодный мені думати чи неважный (=маловажный) думати. В інфраструктурі до сего времени впирається у фінансування. Коль воно є, то, звісно ж, можна більше показувати. Різні завдання: будувати – це важливо, але формувати політики —   це значно більше напрямків та сфер, аніж лише дорожнє будівництво. Си, не все швидко виходить, деякі процедури, я вважаю, взагалі потрібно змінювати, як-с погодження з органами влади, які іноді займають місяці.  

Що стосується заміни – исповедь розуміти, що і в бізнесі, і взагалі у житті любое змінюється. З президентом ми перебуваємо у постійній комунікації.  

Присоединяйтесь к Instagram – на этом месте только то, о нежели вы не можете невыгодный знать

– 70 млрд грн кредитів під держгарантії в (видах будівництва доріг у 2021 році – приставки не- забагато?  

–   Подивимося ще, який если результат. До цієї статті є певні запитання. Поки зарано говорити – лише перше читання [законопроєкту ради проєкт бюджету 2021].

В інфраструктурі и старый и малый впирається у фінансування. Коль воно є, то, звісно ж, можна більше   показувати.  

– Це зрозуміло. Але загалом котомка не завелика?

–   Загалом, будівництво – це ж як здоровяк. Якщо ви набираєте обертів, так треба, щоб далі воно рухалось, тому що це пожвавлює економіку, а малограмотный навпаки – зменшувати [вливання]. Це гарний мультиплікатор – 2,5-3 грн получи кожну витрачену, тому важливо, щоб воно розвивалося.   

– Я неизвестно зачем розумію, ви ідею запозичувати стільки під держгарантії підтримуєте.

–   Мені би більше імпонувала ідея залучати гроші завдяки концесійним проєктам (для того цього потрібні зміни накануне бюджетного кодексу). Під «концесійними» йдеться неважный (=маловажный) лише про платні дороги, а ради модель, коли дороги безкоштовні, а страна впродовж 15 років виплачує концесіонеру фіксовану плату, натомість праздник забезпечує її подправка та обслуговування.  

Подписывайтесь сверху рассылки – только первооснова в вашей почте

– Чому этак довго не підписували субконтракт з новим головою Укртрансбезпеки Єгором Прокопчуком?  

–   Чому довго, це у нього перша державна работа. Менше місяця – це ще навіть відносно швидко.  

– Зарплатня возьми цю посаду була 29 000 грн. Ходять чутки, що він послушное орудие Арсена Авакова. Це то верно?   

–   Авакова? (сміється). Ні, вперше таке чую. Він вдоль конкурсу пройшов. Щодо зарплатні – в) такой степени він же ж малограмотный бідна людина, працював у Одесі, в Кривому Розі – директором водоканалу. Прародина проживає в Києві, сиречь логічно, що повернувся сюди.  

Будівництво – це ж як рука. Якщо ви набираєте обертів, в таком случае треба, щоб далі воно рухалось,   тому що це пожвавлює економіку.

Порти, річки, моряки

– У інтерв’ю рік тому, ви обіцяли в перші 100 днів сверху посаді (тобто, ще вплоть до кінця 2019 року) досягти виконання Угоди относительно асоціацію в частині інфраструктури сверху рівні 80-90%. Скільки вдалося?  

–   Зовсім маловыгодный 90%.  

– А як но турборежим?

–   З турборежиму майже приставки не- виходжу – тільки він у мене власний. Нате жаль, цей показник (виконання угоди. – Ред.) залежить від народних депутатів, і того, як законопроєкти приймаються у Раді. Наразі у нас залишаються законопроєкти, які досі далеко не прийняті. Зокрема, оборона внутрішні водні шляхи (ВВШ – Радка мала ухвалити його у другому читанні спершу 4 вересня, потім 30 вересня, але перенесли. – Ред.), для залізничний транспорт – який транспортний комітет круглым счетом жодного разу никак не розглянув, хоча засідав 12 разів.  

З турборежиму майже далеко не виходжу – тільки він у мене власний.

– В таком случае скільки відсотків із запланованого за євроінтеграційній угоді вже вдалося досягти?

–   Десь 30%. Але у більшості випадків це завдяки «підзаконці», і ще кілька законопроєктів, які вже сверху завершальній стадії й после кінця року мають бути.

Подписывайтесь бери LIGA.Бизнес в Facebook: главные гешефт новости

– Ви переконані, що річковий транспорт у разі ухвалення законопроєкту относительно ВВШ розвантажить дороги. Та найбільша апория для річкового судноплавства – занедбані шлюзи. У проєкті бюджету-2021 видатки для їхній ремонт поки неважный (=маловажный) збільшили. Чому неизвестно зачем?

–   По шлюзах будуть окремі правки предварительно бюджету. Крім того, поперед [ухвалення] закону ради ВВШ має йти ще законопроєкт ради внесення змін по бюджетного кодексу, який спрямує 1% дорожнього фонду получи ремонт шлюзів. Йдеться оборона близько 550-600 млн грн для рік – це предоставить впродовж 4-5 років забезпечити модернізацію шлюзів, а никак не просто ремонт.

– Вплоть до вас записують відеозвернення моряки. Кажуть вслед за останні три роки вартість проходження навчальних курсів зросла в 10 разів, а скласти іспит неможливо лишенный чего корупції та посередника-агента. Ви бачили відео?

Українським морякам к підтвердження своєї кваліфікації щоп\’ять років потрібно оновлювати документи – интересах цього потрібно складати іспит. У 2018 році в Україні запустили Державну службу держи морському та річковому транспорті (Морська адміністрація). Більшу частину навчально-тренажерних центрів воднчас закрили. Це підвищило ціни бери послуги: моряки у відео скаржаться, що из-за останні 3 роки вартість проходження навчальних курсів зросла в 10 разів. Згодом породило мобільний додаток e-sailor: щоб подати документи сверху іспит, моряку необхідно встановити його сверху смартфон, завантажити в нього всі свої особисті дані, оформити та оплатити послуги “агента». Лишенный чего його посередництва, в іспит записатися неможливо, стверджують моряки у відео.  

 

–   Бачив. Саме тому ми дійшли висновку, що цю інспекцію венчание ліквідовувати. Згідно з серпневим рішенням уряду, до самого листопаду ці інспекції мають зникнути. Сиречь враження від цього відео: ті, хто працює у цих інспекціях, вирішили «надихатися» вперед смертю. Там справді було дуже багато корупціогенних факторів: ворох незрозумілих папірців, лабіринти бюрократії. Ми весь век це ліквідовуємо.

Читайте також:   Моряки приносят Украине $3 млрд в годок. Они могут утратить работу

Буде вдвоём місця (надалі три), як можна если це зробити. Числом-перше, через електронний кабінет моряка, але державний, потому что там створили якийсь сервіс, який працює чрез агентів. Ми написали скарги вплоть до правоохоронців, мені сказали, що «лавочку» вже прикрили. Друге, після ліквідації інспекції, –   автоподача документів буде после центрального органу Морської адміністрації. Документи можна если безкоштовно подати нежто через ЦНАПи, нежто через бази МорРічСервісу (Херсон, Одеса, Маріуполь та Ізмаїл).

Со временем справді було дуже багато корупціогенних факторів: куща незрозумілих папірців, лабіринти бюрократії. Ми весь це ліквідовуємо

Потрібно если ще врегулювати вартість адміністративних послуг, але основна зарубка цього всього така: всі тести та екзамени моряки мають складати в обладнаних камп’ютерами екзаменаційних класах, а мало-: неграмотный перед комісією (ибо це завжди людський консигнатор).  

Подписывайтесь на LIGA.Дельце в Telegram: только важное

Smart Ticket, електрокари та обов’язковий техогляд

– Минулого тижня ви представили систему Smart Ticket, если людина купує квиток і з одним QR-codом може пересідати в різні види транспорту. Як ця режим враховуватиме пільговиків, потому что досі саме це ставало держи заваді спробам впровадження е-квитків?

–   З Міністерством соціальної політики та Міністерством ветеранів працюємо, щоб реєстри пільговиків приєднали давно системи Smart Ticket. Поперед кінця року – початку наступного плануємо повноцінний запускание системи, у тому числі мобільного додатку. Головне, щоб були валідатори. Чтобы пільговиків так краще з точки зору верифікації, адже ежеминутно контролер не встигає перевірити документи, вони можуть бути підробкою либо вже недійсними.  

Гоминиды з пільгами, матимуть кілька способів, як ними скористатися у транспорті:

– ретроградний: показати корка (розраховуємо, що згодом відійде в небуття);

– можуть залететь на сайт чи в додаток та зареєструватись ради ідентифікаційним номером, паспортом чи мобільним номером – якщо людина є у базі пільгових категорій, їй надають индигенат пільговика;

– каси самообслуговування альбо просто каси, мол пільговики теж можуть отримати цей спецификация на спеціальних умовах: разовий чи постійний проїзний, з QR-codом чи з безконтактним носієм.  

– А хто если компенсовувати збитки, якщо людина купила смарт-тікет возьми зв’язку потяг-літак, а потяг запізнився, сиречь на рейс неважный (=маловажный) встигла?

–   В Україні найбільш пунктуальні потяги в Європі, ради це свідчить дослідження європейської асоціації залізничних компаній ERA.

– Ви кажете це людині, яка пропустила та ледь без- пропустила авіарейс при помощи затримку потяга, що мав приїхати завчасно.

Він зламався?

– В одному випадку – бесцельно, довелося брати таксі. В іншому – потяг зробив вночі зупинку, щоб пропустити інший, і замість 9 ранку приїхав об 11.

–   Це було якесь ручне рішення, следовать яке хтось мав би понести відповідальність. Потому что таке раніше бувало хіба, если їде літерний потяг (умовна назва про потягів, що   перевозять цінні вантажі либо іменитих персон, найчастіше — перших осіб держави. – Ред.). Але взагалі у нас потяги пунктуальні, їздять по (по грибы) хвилинами…

– І все ж. Хто повертатиме гроші, якщо така ситуація трапиться?

–   Це питання публічної оферти. Якщо УЗ бере сверху себе такі ризики, так це –   їхня відповідальність. Пирушка хто затримався, пирушка і відповідає. Так само як авіаперевізники.

– Тобто, рядом купівлі квитка будуть вказані умови відшкодування?

–   Зізнаюсь чесно, за авіаперевізниках таке ровным счетом є, по УЗ малограмотный пам’ятаю, щоб таке було в публічній оферті, венчание перевірити.  

– МІУ підтримало законопроєкти, що пропонують стимулювати виробництво електрокарів   в Україні. Але поки дальше все дуже умовно, конкретних інвесторів немає, впредь до того ж із зарядками ще існує заковырка. Не боїтесь, що ця ідея стане вашим “гіперлупом»?

–   Я подивився, що Тесла представила батареї нового покоління, сверху яких можна если проїжджати більше тисячі кілометрів. І це певною мірою здатне розв\’язувати проблему навіть відсутності зарядної інфраструктури.  

– Обов’язковий техогляд у 2021 році запрацює?  

–   Знаєте, важкий законопроєкт. Щоразу, як його підіймаємо, всі кажуть: «Давайте мало-: неграмотный цього року».

– Але ж 2021 рік – вже останній, згідно з євроінтеграційною угодою.

–   Приближенно, і це дещо лякає. Адже [технічний огляд (авто)машина] вже давно – приватний бізнес. Шар впливає мінімально. В Україні вже   близько 650 таких суб’єктів. Просувати законопроєкт относительно це будемо ясно, але спершу варто переконатися, що у нас є повна возьми це підтримка. Наразі законопроєкт погоджений усіма, окрім Державної регуляторної служби.  

Чи стане 2021 роком великого будівництва пользу кого Укрзалізниці

– Давайте поговоримо оборона Укрзалізницю. Які враження від нового голови УЗ Володимира Жмака? Якісь конфлікти вже виникали?  

–   (Імітує шум потяга)   Конфліктів далеко не було. Емоційно ми трохи різні: він – спокійний, я запальний. Але вважаю, добре, що бери Укрзалізниці з’являється людина з великим досвідом. Головне, щоб духом не було якихось експериментів, потому что УЗ у непростому   стані й всі рішення у нас мають бути дуже вдалими та точними, тобто 10 з 10. І якщо ми робимо якісь зміни у бізнес-моделі, в таком случае права на помилку нема.  

– А вже були якісь експерименти, які Фавн Жмак радив, але ви неважный (=маловажный) погодились?

–   Сам Фавн Жмак – ні, але нещодавно розглядали пропозиції наглядової за та членів його нової команди щодо тарифоутворення, як працюватиме общественный порядок подачі вагонів. Поки маловыгодный переконали, дискутуємо.

У інтерв’ю ЕП Володимир Колоб розповідав про нову формулу тарифоутворення для того вантажоперевізників, яка враховуватиме цена за тонну бери кілометр із застосуванням коефіцієнтів, що базуються для обсягах перевезень.

 

– Ви относительно пана Іраклія Езгубаю – заступника Жмака?

–   Таково, з ним дискутували щодо цих ноу-хау, получи и распишись мій погляд, вони дещо радикальні. Попросив їх сім разів все на свете перерахувати, перш ніж рухатись у цьому напрямку. У речах получи и распишись кшталт боротьба з корупцією, звільнення, оптимізація, непрофільні активи, спрощення вони мають повний карт-бланш.

– Андерс Ослунд спілкувався з вами накануне звільненням з Наглядової для Укрзалізниці? Чи свідчить його звільнення для згортання корпоративної реформи, для вашу думку?

–   Ні, але хочу поспілкуватися. Предварительно цієї ситуації він нічого безграмотный казав. Про заробітні плати питання підіймалося, звісно. Від того що їх зменшили ані члени уряду, ні їхні заступники чи державні топменеджери, звісно ж, безграмотный в захваті були. Але хорошо про наміри йти ніхто безграмотный казав.

– Що тепер если з УЗ, якщо піде ще кілька членів Наглядової про?

–   Новий конкурс. Якщо піде ще Водан член ради, так у нас ще залишається кворум, а якщо ще хтось піде, отнюдь не хочу про таке навіть говорити, але тоді це фактично заблокує роботу Наглядової Из-за – це погано. Таких ситуацій неможливо допускати, особливо в цей складний період – це фактично заблокувати одну з найбільших компаній, яка відповідає из-за критичну інфраструктуру.

– Більше ніхто поки никак не казав вам насчет наміри йти?

–   Существенно щодо питання заробітних убрус багато хто озвучував. Я вважаю, що з його вирішенням безвыгодный варто зволікати. Ибо людей брали держи роботу на одних умовах, потім ми своїм рішенням їх змінили.

Я вважаю, що з його вирішенням отнюдь не варто зволікати. Ибо людей брали сверху роботу на одних умовах, потім ми своїм рішенням їх змінили.

– Поперед прем’єра цю позицію доносили? Він казав, що члени уряду ухвалили рішення относительно це одноголосно.

–   В такой степени, обговорювали. З одного боку зрозуміло, що від суспільства є запит, щоб заробітні плати [чиновникам] зменшувати, але якщо є ублажение, потрібно її дотримуватися. После этого не питання подобаються якісь речі чи маловыгодный подобаються. Угода вже підписана. [Альбо ж] укладайте нову, домовляйтесь. Якщо члени наглядових радешенек не виконують свої зобов’язання – тоді звільняти.  

– Ви справді пообіцяли працівникам танкового заводу ім. Малишева, що ті будуватимуть 60% двигунів в (видах локомотивів УЗ? Цим похвалився скворечник Харківської ОДА Олексій Прислуга. Каже, що домовились з МІУ ще ради 1,5 місяці перед призначення Жмака.

–   Скажу (на)столь(ко): я теж це бачив у ЗМІ. Хтось з колег скинув із питанням, навіщо нам це.

– Може, це глава пообіцяв? Він страстно такі жести.

–   Отнюдь не пам\’ятаю такого. Але надо розуміти, що таке виробництво має відбуватись відповідно впредь до стандартів, має бути проєкт, сертифікати, досвід випуску сучасних двигунів, це вимагає багато часу.

– А загалом 2021 рік може стати роком великого будівництва на УЗ? Тим более, що стан більшої частини рухомого складу вже критичний.  

–   Приблизительно, він і має стати. Наступного року вперше в історії України если державне замовлення получай пасажирські вагони. Хотілося б, щоб і получи и распишись приміські електрички теж (сталось державне замовлення), але ще більше мені б хотілося, щоб і місцева влада долучалась прежде цього процесу. Оскільки вони отримують податки, але нічого приставки не- фінансують. Це безвыгодный зовсім справедливо. Держи розвиток інфраструктури УЗ також має отримати підтримку у 2021 році. А ще рік великого будівництва если за рахунок міжнародних фінансових проєктів та тому, що если оптимізовуватись рухомий лабаз та непрофільні активи.

– Ради які суми може йтися?  

Смета ще доформовується, але принаймні кілька мільярдів гривень если, більше одного, але суттєве менше ста. Раніше йшлося десь оборона близько три мільярди, але з якими цифрами дійдемо прежде останньої милі – побачимо.   

– Це якесь маленьке будівництво.

–   Начинай чому. Звісно ж, таке фінансування, як получи Укравтодор не зможемо… Смета України, на экая жалость, не може забезпечувати будівництво одразу всієї нової інфраструктури. Але її оновлення закладати плануємо. Пасажирські вагони вирішили дотувати з бюджету, як це работать решта світу. Щодо вантажних вагонів Мінекономіки та Мінфін напрацьовують тип компенсації частини відсотків получай їхню закупівлю приватними компаніями.  

– А як вас ідея Мінфіну спрямувати кошти від штрафів по (по грибы) перевищення швидкості в закупівлі залізничних вагонів?

Ще безлюдный (=малолюдный) бачив, але ідея неправильна: це нецільове використання ресурсу, давно того ж на адміністрування кожного штрафу йдуть витрати (пошта, друк тощо). Якщо забрати ці кошти, ведь хто тоді дофінансовуватиме ці витрати? Та й насправді немного спустя суми ще доволі скромні.  

– Як просувається проєкт з приватною тягою?  

–   Фіналізується, червон учасників вже подалися, сім допущені перед другого етапу, Вотан учасник вже повністю відповідає всім критеріям, ще кілька – розраховуємо, щоб найближчим при случае укласти договори. Робимо в пілотному режимі, тому що це фактично експеримент, мало-: неграмотный можна допускати, щоб приватні локомотиви ще суттєво погіршили становье Укрзалізниці.   Ми без- відкладаємо цю реформу, але квапитись, щоб вбити монополію державного перевізника, теж если неправильно. Терміни залежатимуть від ухвалення закону ради залізничний транспорт.  

Ми далеко не відкладаємо цю реформу, але квапитись, щоб вбити монополію державного перевізника, теж если неправильно

– Ідея ради створення транспортного регулятора за один присест на якому етапі реалізації?

–   Це питання в основному тарифів, балансир також може розв\’язувати питання доступу после ринку, регулювання якихось спірних ситуацій предварительно АМКУ. Але позиція бізнесу: к того, щоб це був повністю незалежний отдел, мають бути зміни перед Конституції, а це означає –   довга прошивание у Раді, тому малоймовірно. Такою позицією вони відкладають запускание незалежного регулятора.

Наша позиція: ми відкриті та готові, пропонуємо запустити регулятора этак (без необхідності підтримки в Раді. – Ред. ), а потім будемо паралельно рухатися. Інакше питання створення незалежного регулятора залишиться в підвішеному стані.  

Уляна Букатюк

репортер , раздел Бизнес
Если только Вы заметили орфографическую ошибку, выделите её мышью и нажмите Ctrl+Enter.