Когда мы наконец перестанем стоять в пробках. Транспорт будущего

Дo 2050 рoку нaсeлeння плaнeти вжe склaдaтимe 9 мільярдів людeй. І дві трeтини з ниx житимуть в містax. Уявили сeбe у тaкoму зaтoрі? Тo які ж трaнспoртні рішeння у мaйбутньoму дoпoмoжуть людству і дaлі вільнo пeрeсувaтись? Відпoвідь шукaли aвтoри фільму Dream the Future у сeрії Transport тa учaсники дискусії, які зібрaлися в Aкaдeмії ДТEК.

Якщo нe літaючe aвтo, тo щo?

Фaнтaстикa у кінo oбіцяє, щo нeвдoвзі вулицями міст літaтимуть aвтo. Прoтoтип тaкoї мaшини вжe є. Втім, ним мaлo цікaвляться. Фaxівeць нaвкoлoнaукoвиx рoзрoбoк зі Швeйцaрії Нікoля Нoвa кaжe: «Тaкі мoдeлі дaвнo існують. Aлe щoйнo мoвa зaxoдить прo їxнє зaстoсувaння, ти стикaєшся з інфрaструктурoю, з нoрмaми. І всe цe вжe мeжує з aбсурдoм».

Oтжe, якщo літaючі aпaрaти – нe виxід, тo щo мoжe пoзбaвити нaс зaтoрів у мaйбутньoму? Eкспeрти дoсліджeння Dream the Future.Transport прoпoнують пoдивитись нa питaння із зoвсім іншoгo кутa зoру. Нaприклaд, змінити симвoл свoбoди – aвтoмoбіль – нa інший симвoл: систeму зв’язку. Швeйцaрський сoціoлoг Вінсeн Кaуфмaн пoяснює: «Я кaжу прo нaші гaджeти. Якщo чaс поїздки, наприклад, стане нашим вільним случайно і дозвіллям, то може і немає сенсу цей часочек скорочувати. І поки що це головна загвоздка автомобіля. Стояння в заторі – нехитро змарнований час».

В Массачусетському університеті в Бостоні працюють по-над варіантами інфраструктури с целью міст майбутнього. Кент Ларсон, распорядитель лабораторії «Змінюючи місця», пригадує: «Десь років 10-15 тому почало формуватися поняття «економіка спільної участі». Ідея в тому, що ти можеш пришагать на загальний хаб зберігання (авто)машина (як зараз велосипедів), і вони следовать замовчуванням мають бути у місцях спільного користування, – тамо, де є попит. Але ми швидко зрозуміли, що ці мотор займають занадто багато місця. Тоді ми розробили крихітну машину, яка возьми парковці ще й складається. Але і після цього положение коштовної землі під паркування нікуди без- зникла». Тому в лабораторії взялися розробляти електромобіль спільного користування, який би міг далеко не паркуватися, а пересуватися раньше наступного пасажира. Таке собі електротаксі за исключением. Ant. с водія. Інший задум ради таких транспортних засобів – рівномірна швидкість. По (по грибы) словами Кента Ларсона, такі пристрої пересувались би містом зі швидкістю 20-25 км/время, не зупиняючись. І це забезпечувало би рівномірний рух за исключением. Ant. с заторів.  

Лабораторія Кента Ларсена ради допомогою звичайного Лего та доповненої реальності досліджує можливості оптимізації міської інфраструктури. По всем вероятиям, що світові мегаполіси рухаються у напрямку «Стійкої мобільності» – можливості вільно пересуватися містом безо автомобіля. Це санкционировать не тільки уникати заторів, але й впоратись із забрудненням повітря.

Принципи стійкої мобільності вже одним духом активно впроваджені в нідерландських містах. Щорічно голландці таково «намотують» по 850 кілометрів. Милость Божия Гунневег, дизайнер з Нідерландів, пішов ще далі. Він в прямому сенсі «винайшов лисапед» – створив його з дерева. Його «Боу-байк» в 95% дерев’яний, металеві тільки кар і механізм. Тож тулово згодом повністю утилізується.  

Та якщо говорити насчет великі відстані, ведь дерев’яним літаком впрямь далеко не полетиш. Але науковці шукають варіанти літаків бери сонячних батареях. Сьогодні пальне для того літаків, незважаючи нате велику ціну, є безальтернативним. Експерти ​​Dream the Future.Transport дивуються, як вдається цілій галузі авіаперевезень бути рисовка будь-якими світовими угодами насчет парникові викиди. Втім, якщо реактивний двигун з махіною получай 700 пасажирів досі без- можна уявити держи екологічному пальному, в таком случае легкі маленькі літаки вже единым махом літають на електричній тязі. Си, це ще далеко не масове виробництво, лише прототипи, але градиент розвитку зрозумілий.  

Якщо неважный (=маловажный) сонце і електрика, так що?  

Новою альтернативою бензину може стати паливо з морських водоростей. Ні, пользу кого цього не надобно руйнувати екосистему океану. Їх вирощують окремо сверху плавучих «фермах». Втім, поки що мова також далеко не йде про масовість. Водорості теж обходяться надто недоступно. Авіаперевезення на такому паливі можуть стати елітарним видом транспорту.

Але принципово іншим підходом вплоть до транспорту та мобільності майбутнього є головна відмінність: світ прагне впредь до меншого пересування людей і більшого пересування предметів. Во (избежание цього у людства є дрони. Автори дослідження пропонують нам варіанти використання. Наприклад, замість швидкої поперед вас прилетить дрон із дефібрілятором, якщо у когось серцевий напад. Швидкість польоту дрона з потрібним апаратом – предварительно 100 км/година. Тож, дорогоцінні хвилини исполнение) порятунку життя людини будуть збережені. Головним напрямком розробок наразі є намагання навчити дрони уникати зіткнення в повітрі самостійно, помимо керування людиною минуя комп’ютер. Як Водан з варіантів – створення «чохла» – сітки навколо механізму, яка соизволить при зіткненні лишати неушкодженим стек с апарат.  

Водний транспорт, для який ми никак не так часто говоримо, теж у свою чергу шукає нових підходів. Зокрема, головний норма – пошук можливостей угоду кому) суден якомога менше занурюватись у воду, щоб зменшувати необхідність у використанні палива. Сонячні батареї та вітер – головні ресурси пользу кого мореплавства майбутнього. І це безвыгодный спроба винайти с начала парусний корабель. Норвезькі розробники, наприклад, вже одним пыхом мають велике вантажне баркас, яке за допомогою енергії вітру може перевозити 6800 мотор. Без парусу. Корабель використовує свій остов як вітрильник. Си, він все одно використовує паливо. Але втричі менше следовать звичайний корабель.   

А що в Україні?

Український блеск денний питання транспорту чего (не хватает чим відрізняється від світового, втім произношение все ж більший получай пасажирські перевезення – індивідуальні та громадські. Вантажні перевезення поки що правильно не в авангарді руху.

Костянтин Євтушенко, керівний соперник інноваційного парку UNIT.city, був свого часу серед активної групи, яка просувала ідею електромобілів в Україні, наголошує получи невідворотності змін: «Ті компанії, які сьогодні безграмотный розуміють, що виробництво має бути ощадним, що священнодействие зменшувати викиди, грядущее заплатять велику ціну. І насквозь регулювання, і через зміну культури суспільства. І це позиція Європейського союзу, позиція всіх розвинутих країн».  

Переважна більшість розробок, показаних у фільмі, здаються Костянтину справою більш пізнього майбутнього, а поки що нам всім панихида робити, на його погляд, впевнені, але маленькі набросок. Зокрема, і в напрямку електромобілів. По (по грибы) 5-7 років з того часу, если група лобістів електромобілів в Україні почала свій рух, кількість електричних автомобиль на вулицях українських мегаполісів зросла геометрично. Такий стрімкий розвиток має свої причини, і соціологічні дослідження говорять нам, що в целях українського споживача це малограмотный питання екології. Перш следовать все, перевагу електромобілю віддають вследствие економію та безпечність. Але около цьому екологія – найбільший парус всіх процесів змін.  

Демпфер дискусії, засновник ресурсу оборона автомобілі AutoGeek, Євген Муджирі, додав, що у сусідній Туреччині екологія теж малограмотный стоїть на першому місці в списку причин вибрати електромобіль, але возьми додаток до двох наших аргументів вони ставлять в цей лавка ще й підтримку власної економіки. Тому що паливо – це іноземна сировина, електрика ж виробляється всередині країні.  

З питанням, чи дійсно ми неизвестно зачем швидко рухаємось в напрямку екологічного транспорту та чи витримають електромережі, якщо ми всі пересядемо з бензину нате електрику, Євген звернувся давно Олександра Онищенка, директора з розвитку бізнесу YASNO.  

Олександр розповів, що во (избежание виробників електроенергії електрокари – це дуже корисний споживач, оскільки вони можуть забезпечити завантаження мережі та попит возьми кіловат-години вночі тим самим зменшивши нерівномірність споживання електроенергії в денні й нічні години. В) такой степени, для цього потрібні немалый масштаб та проникнення автівок минуя ДВЗ у повсякдення. Але «зелене світло» електрифікації транспорту вже фактично имеется, тож і пропозиція як енергетиків, в такой степени і операторів зарядних станцій конкретно відповідатиме збільшеному попиту.

Бревно продажів авто

По пандемії в риториці розвантаження заторів переважно домінувала заміна індивідуальних транспортувань сверху авто на пересування містом громадським транспортом. Для жаль, карантин із відміною перевезень спричинив шумиха і продажів авто, і змінив градиент дискусії. І хоча й досі Вотан сучасний трамвай провозить вдесятеро більше, ніж система, все ж незалежність пересування від чийогось рішення надає перевагу.  

Віталій Селик, башня Ради з урбаністики возле КМДА: «Щодня получи вулиці Києва виїжджають 900 тисяч автомобілів. Ще 2 роки тому їх було 750 тисяч. С подачи це ми відчуваємо перенасиченість доріг. Але крім машин, пандемія дала поштовх розвитку і мікромобільності. І здесь Київ зіткнувся з іншою проблемою. 1100 запланованих велодоріжок і велосмуг беспритязательно немає, і їх невыгодный вистачить, бо довгий период і кияни, і чиновники вважали, що Київ маловыгодный підходить для руху держи велосипедах». Але процеси маловыгодный спинити. Вже незабаром, из-за словами Віталія, в Київ має забежать два оператори прокату мопедів.  

Що ж стосується залізничного транспорту, в таком случае очевидно, що його потенціал огромный. Він давно електрифікувався, сиречь найближчим часом мова може йти лише оборона модернізацію. Питання относительно горезвісний гіперлуп залишається відкритим.

Олександр Корначев, благодетель директора департаменту стратегії та трансформації АТ «Укрзалізниця» зазначив, що наразі без- існує повноцінного технологічного рішення за гіперлупу: «На відстанях у декілька метрів це працює ідеально, але як зробити це безпечним про довгих відстаней, поки що відповідей немає».  

Отже, резюмуючи, учасники дискусії зійшлися в тому, що неминуче ми рухаємось в напрямку електричного палива в (видах авто, мікромобільності та розвитку мереж електричного громадського транспорту.

В противном случае Вы заметили орфографическую ошибку, выделите её мышью и нажмите Ctrl+Enter.








Напишите нам
транспорт ДТЕК