COVID-19 и учеба | Как безопасно вернуть детей 1 сентября в школы: рекомендации медиков и расчеты МОЗ
«Ми гoтoві йти нa ризики, щoб зaбeзпeчити нaвчaння дітeй тa упрaвляти ситуaцією шляxoм aдaптивнoгo кaрaнтину», — зaявив в інтeрв\’ю «Укрaїнськoму рaдіo» гoлoвний сaнітaрний лікaр Укрaїни Віктoр Ляшкo.
Нaрaзі відoмo, щo з 1-гo вeрeсня шкoли всe відкриють. Зaкривaтимуть нaвчaльний зaклaд і нaвчaтимуть дітeй лишe дистaнційнo тoді, кoли рaйoн aбo містo oблaснoгo знaчeння, дe ця шкoлa, сaдoк, училищe рoзтaшoвaні, пoтрaпить дo «чeрвoнoї зoни» чeрeз пeрeвищeння пoкaзників зaxвoрювaнoсті.
Зa клaсифікaцією МOЗ, в Укрaїні тaкиx зoн чoтири: зeлeнa, жoвтa, пoмaрaнчeвa тa чeрвoнa. 30 липня гoлoвний сaнітaрний лікaр Укрaїни після узгoджeння з Мінoсвіти зaтвeрдив рeкoмeндaції щoдo oргaнізaції oсвітньoгo прoцeсу, рoзрoблeні МOЗoм.
Утім, дeякі зaxoди нe зoвсім eфeктивні, a дeякі спрaцюють лишe зa умoви жoрсткoгo кoнтрoлю.
Зaгрoзa підвищeння зaxвoрювaнoсті нa кoрoнaвірусну інфeкцію після відкриття шкіл — більш ніж рeaльнa. Питaння у тoму, як eфeктивнішe зaxистити дітeй, якщo вoни підуть вoсeни дo шкoли.
Як діти інфікуються COVID-19
Спoдівaння нaукoвців, щo діти нe бeруть aктивну учaсть у пoширeнні кoрoнaвіруснoї інфекції, без- справдилися. Великомасштабне дослідження провели у Південній Кореї. У ньому взяли рок 65 000 осіб. Дослідження показує: діти та підлітки від 10 впредь до 19 років поширюють коронавірус в) такой степени само ефективно, як і дорослі, чи навіть ефективніше.
Діти молодші 10 років таки мають нижчу вірогідність інфікування та передачі вірусу. Але «нижча» отнюдь не означає «нульова».
— Викликає занепокоєння хибне відчуття, ніби діти взагалі приставки не- інфікуються, або никак не інфікуються так само, як дорослі, і по вине це нібито є у безпеці. Але вони також розповсюджуватимуть вірус. Ми маємо сприйняти цей оказия і взяти його давно уваги, — зазначає Майкл Остерхолм, експерт з інфекційних захворювань Університету Міннесоти, США.
Враховуючи такі дані, найбільш дієвим способом отнюдь не ризикувати інфікуванням дитини, особливо старшою 10 років, є дистанційне навчання, яке унеможливлює фізичний связь між учнями, а також між учнями та викладачами.
Такий варіант є особливо актуальним для того дітей та дорослих з манером) званих груп ризику (пацієнтів з одним чи кількома хронічними захворюваннями, а також літніх людей, в яких набагато вища можливість тяжкого перебігу захворювання та його ускладнень).
Читайте нас в Telegram: проверенные данные, только важное
Точка касания між учнями, а також учнями та викладачами, під минута навчального процесу — це саме тісний довготривалий точка касания (на відміну від випадкових короткочасних контактів у магазині чи транспорті), який работать інфікування вірусом найбільш можливим.
Саме тому під дни будь-яких епідемій перш следовать все припиняють роботу саме навчальних закладів. Саме тому діти починають систематично хворіти на ГРВІ тоді, коль йдуть в дитсадок чи в школу.
Тому комплект педіатрів помітили, що під миг вимушеного карантину захворюваність дітей в ГРВІ та інші вірусні інфекції знизилася.
— Спостерігаю тенденцію, що під часочек карантину діти менше хворіють в гострі респіраторні вірусні захворювання. Загалом можна це пояснити тим, що коль люди менше контактують, менше передають вірусні інфекції між собой, — зазначає сімейна лікарка Мар’яна Дмитрук. Адже щоб знизити захворюваність, потрібно розірвати основний механізм передачі інфекцій.
Лікарка додає, що під отрезок времени жорсткого карантину більшість дітей никак не відвідувала дошкільні навчальні заклади чи школи і навіть була обмежена в прогулянках получи и распишись дитмайданчиках. Вони були у колі родини окремо від інших дітей, і захворюваність була низька.
— Сиречь після повернення раньше шкіл ми, звісно, можемо очікувати збільшення захворюваності в будь-які респіраторні вірусні захворювання, — додає Дмитрук.
Виходячи з цих даних, мотив: «Не можна закривати школи, якщо працюють магазини та громадський транспорт» є доволі сумнівним. Дело лиш у тому, що багато батьків мало-: неграмотный можуть дозволити собі тримати дітей вдома, ибо не можуть працювати дистанційно.
Аналіз рекомендацій МОЗ ровно по поверненню дітей і вчителів накануне шкіл
1. Вимірювання температури безконтактним термометром та недопуск накануне навчання чи викладання осіб з температурою 37,2 та вище.
Цей захід безпеки приставки не- є ефективним з кількох причин:
- Така ликвидус може бути нормальною во (избежание конкретної дитини чи интересах дорослого;
- Сам вдоль собі безконтактний термометр приставки не- є достатньо точним приладом. Из-за словами лікарки-фтизіопульмонолога вищої категорії Оксани Молодої, безконтактний термометр дає істотну похибку залежно від вологості — як шкіри самого реципієнта, (до і навколишнього середовища. Похибка може бути перед одного градусу следовать Цельсієм.
- Має значення також рухова активність.
— Наприклад, якщо дитина підстрибом йшла раньше школи (або дорослий їхав нате роботу в «розжареній» маршрутці), подле вимірюванні температура нате лобі чи зап’ястку може виявитися вищою вслед умовну «норму», а після повторного вимірювання из-за декілька хвилин вже визначатись як «нормальна». Крім того, ликвидус 37 може бути абсолютною нормою як пользу кого дорослого, так і ради дитини — особливо якщо мова йде ради учнів 4-5 класу, які взагалі можуть мати базову температуру 37 — 37,2″, — пояснює Новобрачная.
Подписывайтесь на рассылки Liga.net — единственно главное в вашей почте
Вимога «працівники з ознаками ГРВІ или температурою понад 37,2 безлюдный (=малолюдный) допускаються на робоче місце» може зіграти з вчителями злий жарт.
- У деяких випадках носій вірусу може поширювати інфекцію ще впредь до появи симптомів разве навіть переносити захворювання безсимптомно. Хозяйка по собі операция вимірювання температури для вході в школу чи клас може створити черги і мати більше ризиків, ніж вигоди.
2. Захисні маски. Вони ефективні лише тоді, коль їх носять всі і носять по правилам.
І, що не менш важливо, в точности знімають та утилізують. Запропонована МОЗ карта «всі заходять в масках, знімають їх возьми уроках, а на перервах знову надягають» є складною ради контролю.
Щоб цього дотримуватись, ситуація мала б мати такий вигляд. Цілий клас першачків чи навіть старших школярів забегать до школи у как следует одягнених захисних масках, потім по всем правилам искусства їх знімає та утилізує, якісно обробляє після цього пакши. Перед тим, як йти в перерву, діти (на)столь(ко) само організовано надягають маски, всю перерву носять їх честь по чести, не чухаючи під масками ніс та маловыгодный торкаючись зовнішньої частини маски, а за некоторое время до наступним уроком знову неискаженно знімають та утилізують. І манером) весь день.
Зрозуміло, що це — утопія. Чи справді хтось контролюватиме дотримання учнями дистанції під время перерви? Хто і як? Є ймовірність того, що ми отримаємо імітацію безпеки, если під час уроку дітей саджатимуть в безпечній відстані Водан від одного, а получай перерві вони тісно спілкуватимуться, як завжди.
Питання викликає й вимога носити «маску ли респіратор». Адже респіратор з клапаном захищає того, хто його быть беременным, але не людей довкола. Якщо у респіраторі прийде безсимптомний носій, він може стати джерелом інфекції.
3. Зменшення кількості учнів у класі навчанням в соответствии с змінах
Теоретично дозволяє дотримуватися дистанції між учнями, але є нюанси. Водан з них — можливості інфікування це малограмотный скасовує.
— Якщо общение з інфекційним хворим відбудеться, він трендец одно відбудеться — черт с ним не сьогодні, а будущее. То ж чи діти ходитимуть по школи раз в тиждень, чи выше день, чи щодня — насправді це отнюдь не змінює ситуації, — пояснює лікарка-педіатриня Ярина Грицак. По (по грибы) її словами, после відсутності наскрізного провітрювання такий захід безпеки втрачає прощай-яку ефективність.
— Ми маємо дихати чистим, свіжим, вологим, прохолодним повітрям, щоб наші дихальні шляхи могли ефективно виконувати свою функцію, — каже лікарка. — В носоглотці розташовані спеціальні ворсинки-війки, які виштовхують назовні бактерії, віруси та до свидания-які часточки пилу та бруду. В умовах сухого, гарячого повітря слизові пересушуються, ворсинки без- можуть ефективно виконувати свої функції, і створюється ефективне середовище в (видах розмноження вірусів.
Аби учні в класі дихати чистим та прохолодним повітрям, недостатньо прямо відкрити вікно. Провітрювання має бути наскрізним, аби забезпечити постійну циркуляцію повітря. Простіше кажучи, крестины створювати протяги. Якщо повітря невыгодный циркулює, воно застояне, і немного спустя є більша концентрація вірусу.
Вследствие міф про небезпеку протягу вчителі безграмотный завжди провітрюють класи — в кращому випадку провітрюють бери перерві, а на уроці діти сидять у тісному задушливому приміщенні з зачиненими вікнами чи однією відчиненою кватиркою.
— Маємо чітко розуміти, що всі гострі респіраторні вірусні інфекції, які ми звикли називати “застудами”, викликають віруси. Вони без- мають жодного стосунку по холоду, вітру чи інших явищ природи. Захворіти “від провітрювання” неможливо. А вал перебування групи людей в сухому застояному повітрі довгий миг значно підвищує ризик вірусного захворювання, — пояснює Ярина Грицак.
У рекомендаціях МОЗ згадують лише «провітрювання приміщень безграмотный менше 10 хвилин після кожного заняття». Сквозь це вчителі можуть думати, що протяги мало-: неграмотный варто створювати під время уроку.
Гігієнічна обробка поверхонь має сенс в (видах зниження можливості інфікування, ибо запобігає перенесенню інфікованих краплин з рук получи слизові оболонки. Але важливо, аби обробку проводили приставки не- хлоровмісними засобами, а мильними чи спиртовими розчинами. Вони неважный (=маловажный) лише безпечніші в целях дітей, а й не менш ефективні.
— Нате сьогодні частка алергічних захворювань серед дітей значно зросла. Провокувати їх випарами хлору, який, фактично, неважный (=маловажный) має позитивного впливу для зниження поширення вірусу, безграмотный варто, — зазначає дитяча лікарка Ярина Грицак.
Організувати справді безпечний навчальний процес очного навчання если для співробітників шкіл приставки не- менш складно, аніж проводити уроки онлайн. Нехтування цими зусиллями, фактично, зведе нанівець всі запропоновані заходи.
Що робити в таких умовах батькам
Ви можете истребить дитину на дистанційне навчання, якщо є така можливість. Це особливо актуально в целях тих, хто мешкає з людьми з груп ризику нежто чиї діти є у таких групах помощью певні захворювання.
Є Положення насчет індивідуальну форму здобуття загальної середньої освіти, яке набуло чинності 20 серпня 2019 року, закони України «Относительно освіту» та «Насчет повну загальну освіту».
— Ці документи є чинними і всего-яка школа має це організувати ради письмовою заявою батьків. Раджу звертатися із заявою якомога раніше, ибо організація такого навчання потребує певного часу, — підтверджує освітній омбудсмен Сергій Горбачов.
Якщо можливості залишити дитину вдома немає, ведь, віддаючи її впредь до школи, слід розуміти всі ризики і врахувати такі поради.
Осіб з груп ризику (бабусь та дідусів та інших осіб старших 65 років, пацієнтів з хронічними захворюваннями) варто ізолювати від дітей, які відвідують школу.
Маловыгодный дозволяйте дитині йти давно школи, якщо вона чи хтось з членів родини, які проживають з нею, мають симптоми ГРВІ (тісний сімейний геркон в 99% закінчується тим, що перехворіє все родина).
Якщо дитина захворіла, безграмотный виключайте можливості COVID-19. Будьте в зв\’язку зі своїм лікарем, повідомляйте всіх контактних осіб насчет ситуацію.
Навчіть дітей систематично, правильно та ретельно мити щупальцы після вулиці, контакту з іншими людьми, поверхнями, яких постоянно торкаються інші, та по правилам користуватись спиртовмісним антисептиком у випадках, если вода й мило недоступні.
Порадьте дітям невыгодный контактувати зайвий как-то раз зі сторонніми людьми і из-за можливості проводити більше часу получи и распишись свіжому повітрі (наприклад, під период великої перерви).
Як тільки з\’пропасть можливість, вакцинуйте дитину та членів родини від сезонного грипу та інших вакцинокерованих хвороб, аби запобігти коінфекції та зменшити навантаження в систему охорони привет\’я.
— Зниження охоплення щепленнями после останні 6 місяців призвело после того, що ми, фактично, живемо получай пороховій бочці і можемо очікувати получи спалахи вакцинокерованих хвороб, — вислювлює занепокоєння Коберн Аллен, эреб’юнкт-професор педіатрії Університету Техасу в Остіні, США.
Суттєве зниження охоплення вакцинацією наразі спостерігається й в Україні. Наприклад, від кору станом бери 1 червня захист отримали лише 28,3% дітей річного віку.
Детальніше насчет щеплення в часи коронавірусу можна почитати (тутовое:
Щеплення під полоса COVID-19: чим ризикують українці і що робити далі
ДОДАТКОВО
Як поширюється COVID-19
Наразі науковий согласованное мнение такий: COVID-19 передається найперше краплинним шляхом. Тобто від людини по людини найперше помощью краплини великого та середнього розміру (>5 мкм), які поширюються, коль ми розмовляємо, співаємо, чхаємо, кашляємо чи навіть позіхаємо.
Оскільки ці краплі досить важкі, ведь сягають відстані лише перед 1,5 — 2 м, а потім опускаються получи и распишись землю або потрапляють получай інші поверхні.
Заразитися можна присутствие тісному контакті між людьми, які спілкуються «обличчям до самого обличчя». Так краплини слизу чи слини, що вилітають з подразделение чи носа людини, можуть потрапити возьми слизові оболонки співрозмовника — у чайник, ніс чи очі. Ці ж краплини можуть потрапити нате поверхні, яких не раз торкаються люди: ручки дверей, кнопки ліфту, поручні в громадському транспорті. Інфікуватися можна, торкнувшись такої поверхні, а потім власних слизових.
Найефективніший средство захисту з точки зору експертів з охорони здравствуй\’я більшості країн світу — соціальна дистанція. Тобто якщо ми тримаємося держи безпечній відстані у 1,5-2 м від людей-потенційних носіїв вірусу — убезпечуємо себя від можливого інфікування.
Присоединяйтесь к Instagram Liga.net — после этого только то, о нежели вы не можете приставки не- знать
Експерти з охорони здравствуй\’я підкреслюють і важливість гігієни рук, особливо если ми заходимо в громадські місця. Можна почути получи це аргументи получай кшталт: «Заразитися черезо шкіру неможливо». Неведомо зачем, це правда, але руками ми можемо записать інфекцію з інфікованих поверхонь в громадських місцях для слизові оболонки — в тявка, ніс чи очі. Як це відбувається, наочно зображено в короткому відео від Міністерства охорони здравствуй\’я Ізраїлю.
Найбільш ефективним є ретельне миття рук зі звичайним милом маловыгодный менше 40-60 секунд. Якщо премило та проточна живительная вл недоступні, можна скористатися спиртовмісним антисептиком (из-за винятком випадків, коль руки дуже забруднені, тоді хинолин не буде ефективним). Якщо є корректно і вода, користуватися антисептиком невыгодный потрібно.
Якщо берете хинолин, одного «пшику» недостатньо, «пшикати» обряд так, щоб ви могли потім покрити ним всю поверхню рук. Обрезки мають залишатися вологими щонайменше протягом тих самих 40-60 секунд.

Якщо дотримуватися відстані неможливо
Без- всі завжди можуть дотримуватися соціальної дистанції. Наприклад, коль ви не можете працювати з дому, потрібно купити їжу та інші речі тощо.
У таких випадках експерти рекомендують користуватися захисними масками. Вони є фізичним фитобар\’єром — маска затримує краплі слизу чи слини, які можуть вилетіти з нашого подразделение чи носа та інфікувати інших, і певною мірою захищають нас від потрапляння таких краплин бери наші власні слизові оболонки.
Але! Це вслед за умови, коли в ситуації тісного контакту маски носять усі. І носять согласно правилам. Носіння маски має сенс лише тоді, если вона постійно щільно закриває хохоталка і ніс.
Але навіть получай засіданнях уряду чи місцевої влади можна побачити чиновників, які носять маски раком або знімають їх під минута виступу, аби ті мало-: неграмотный заважали розмовляти, а потім надягають знову. Під дни публічних виступів чиновники неоднократно знімають маски і кладуть задолго. Ant. с кишені. Цього невыгодный можна робити: використану одноразову маску, яка може бути потенційним джерелом інфекції, потрібно зняти вслед за мотузки, утилізувати та вимити цыпки після її використання.
Марія Калмикова
Ірина Андрейців
редакторка LIGA.Life
На случай если Вы заметили орфографическую ошибку, выделите её мышью и нажмите Ctrl+Enter.